Hopp til innhold
Norsk

Fakturaen stemmer ikke overens med hva vi har beregnet? (eller allerede betalt inn)

Dette kan ha flere årsaker.

1.     Har dere utenlandske statsborgere om bord?
Dersom disse ikke er ført i oppgaven med korrekt f.nr/D.nr, vil de ikke generere premie i portalen. Systemet er koblet til folkeregisteret, og dersom deres ansatte f.eks venter på D.nr, vil de bli liggende hos oss som ”ukjent”. Dermed vil de ikke være med på fakturaen. Når dere har fått på plass et gyldig F.nr/D.nr, kan dere ved neste termin gå inn på allerede leverte terminoppgaver for aktuell termin, og korrigere disse personene. Premieoppgaver som inneholder personer uten gyldig D.nr eller F.nr er merket med gult.  Deretter vil det genereres en faktura for denne/disse personene, og de vil bli registrert med gjeldende fartstid når denne er betalt.

2.     Har dere husket å ta høyde for nye satser? De endres i juni hvert år.

3.     Har dere lagt inn korrekt antall dager?
Vi tillater maks 30 dager per måned, men det er tillatt å legge inn mer enn 30 dager i måned to av en termin, da vi har tatt høyde for sluttoppgjør. Dersom en ansatt begynte siste måned av forrige termin, blir det dermed ikke anledning til å legge dette inn i måned en av gjeldende termin. Da må enten disse dagene legges inn i terminen før, eller skyves til måned to i gjeldende termin. Dersom fakturaen viser et høyere beløp enn dere har beregnet i oppgaven, kan dere betale inn mellomlegget til fakturakonto. Viser fakturaen derimot et lavere beløp, vil vi det stå som et Akonto-beløp hos oss. Da kan dere velge mellom om trekke beløpet på neste faktura eller be om å få det utbetalt.

FacebookTwitterLinkedIn
Chat med oss

Du er velkommen til å chatte med en av våre rådgivere mandag til fredag i åpningstiden kl. 8.00-15.45
(i perioden 15 mai – 14 september kl. 8.00-15.00).

For å komme i gang må du logge deg på medlems– eller arbeidsgiverportalen.