Hopp til innhold

Maritim pensjonskasse

Fakturaen stemmer ikke overens med hva vi har beregnet? (eller allerede betalt inn)

Dette kan ha flere årsaker.

Har dere utenlandske ansatte om bord?

Hvis de utenlandske ansatte ikke er registrert med riktig fødselsnummer (F.nr) eller D-nummer (D.nr), vil de ikke utløse premie i systemet. Systemet er koblet til Folkeregisteret.

Dersom deres ansatt  venter på D-nummer, blir vedkommende stående som «ukjent» hos oss. Da kommer de ikke med på fakturaen.

Når dere har fått et gyldig F.nr eller D.nr, kan dere korrigere dette i den aktuelle terminoppgaven. Gå til «allerede leverte terminoppgaver» for riktig periode, og legg inn riktig informasjon.

Personer uten gyldig F.nr eller D.nr blir markert med gult i premieoppgaven. Når opplysningene er oppdatert, vil det bli laget en ny faktura. Personen vil da bli registrert med korrekt fartstid når fakturaen er betalt.

 

Premiesatsene endres juni hvert år. Har dere husket å ta høyde for dette?

 

Har dere lagt inn riktig antall dager?

Vi godkjenner maksimalt 30 dager per måned. Unntaket er måned to i en termin – der kan dere legge inn mer enn 30 dager, siden vi har tatt høyde for sluttoppgjør.

Hvis en ansatt begynte i den siste måneden av forrige termin, kan dere ikke føre disse dagene i den første måneden av gjeldende termin. Dere må da enten:

  • legge dagene inn i forrige termin, eller
  • føre dem i måned to i gjeldende termin.

 

Stemmer ikke fakturabeløpet?

  • Hvis fakturaen er høyere enn det dere har beregnet, kan dere betale inn mellomlegget til den oppgitte fakturakontoen.
  • Hvis fakturaen er lavere, blir det overskytende beløpet stående som et akonto-beløp hos oss. Dere kan da velge om dere vil:
    • trekke dette fra neste faktura, eller
    • be om å få beløpet utbetalt.
FacebookTwitterLinkedIn
Chat med oss

Du er velkommen til å chatte med en av våre rådgivere mandag til fredag i åpningstiden kl. 9.00-14.30

For å komme i gang må du logge deg på medlems– eller arbeidsgiverportalen.